söndag 23 januari 2011

Om du är spänd ska du ha en loverboy, det är bättre än massage


Om du är spänd ska du ha en loverboy, det är bättre än massage säger jag till Hanna som klagar över onda axlar. Plötsligt bryts lugnet och ett dussin tatuerade canadensare i tjugårsåldern tar över vårt lugna resort. Hanna lyder genast mitt råd. Bra tror jag, bara hon håller sig till ”trettiodagarsregeln” Jay frågar om jag är singel men får till svar av Tyson ”she has been out for a yacht one week, what do you think”. Jag säger inte att jag inte fick ta med min loverboy. Ungdomarna roar sig och alla tror att jag är Hannas mamma och visar mig enorm respekt. Synd bara att de dricker öl till frukost. Det är som på festival säger Hanna. Själv ligger jag under cocosnötspalmerna och tänker på att jag hört att det kan vara farligt om en cocosnöt trillar ned i huvudet på en. Jag förstår nu uttrycket ”get nuts”. På väg till White beack kommer en easy rider kille åkande. Han stannar och frågar ”where are you going?” Det frågar föresten alla så fort man ska någonstans. Easyrider killen, som för övrigt visar sig vara norrman berättar att den första stranden vi passerar och som man kan tro är ”white beach” är full av kobror. Han säger massa kobror. Tacksamma över tipset vandrar vi svettiga vidare in i djungeln och passerar snart en fantastisk beach och förstår att detta är kobrastranden han varnade för. Det var som det var meningen att han skulle komma och berätta det för oss, säger Hanna. Annars hade vi ju gått ned där och badat och lagt oss i sanden bland kobrorna. - Hur lång tid tar det innan man dör av ett kobrabett?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar